Social Icons

Pages

27 Ağustos 2014 Çarşamba

PMP Sınavına Nasıl Hazırlanılır?

PMP Sınavına Nasıl Hazırlanılır?
PMP Sınavına Nasıl Hazırlanılır?(2)
PMP sınavına nasıl hazırlanılır  başlıklı  en son yazımda son olarak PMBOK incelerken  önemli gördüğüm noktaları not aldığımdan ve bu notların sınavdan bir iki gün öncesinde  bana hızlıca önemli noktaların  tekrarını yapma şansını verdiğinden bahsetmiştim .Bu yöntemin  bana  gerçekten çok faydası olduğunu düşünüyorum .
Ben  PMBOK  ı incelerken aynı zamanda  bir yandan da  çeşitli kaynaklardan edindiğim  soruları çözmeye ve incelemeye başlamıştım.Soru çözerken mutlaka soruların çözümlemelerinin en azından cevap anahtarının olmasına özen gösterin yoksa çözümsüz veya cevap anahtarsız sorular sizde kafa karışıklığından başka bişeye yaramayacağını düşünüyorum .
Sorularda özellikle yanlış çözdüğünüz soruları çok iyi incelemenizi tavsiye ederim .Cevap anahtarı ile yetinmeyip mümkünse mutlaka PMBOK tan ilgili bölüme gidip cevabın teyit ini yapın.Bu inceleme size hem cevabın dogruluğunu teyt edecek hemde o konuyu bütünsel olarak daha iyi ögrenme şansı verecek.
Birazda soruların mantığından bahsededeyim .Sorular normalde ingilizce ancak başvururken türkçe dil desteği istediğinizi belirtebiliyorsunuz.Şahsen ben dil desteği aldım .Kurstada tavsiye etmişlerdi ve bende tavsiye ediyorum kesinlikle.
PMP sınavındaki soruların büyük bir çoğunluğu sizin PMI ın proje yönetim mantığını kazanıp kazanmadığınızı anlamaya yönelik.Yani çeşitli durumlardaki  yapılabilecek en doğru yaklaşım ne olur.Proke yöneticisi ilk ne yapmalı ,yada neyi yapmamalı şeklinde sorular.Tabi burada sizin yorumunuzu sormuyor .PMBOK a göre cevap vermenizi bekliyor PMI 

Bu tip sorularda özellikle iki şık gerçekten   doğru yaklaşıma  çok yakın oluyor .Bu gibi durumlada en doğrusu hangisi onu  bulmanız lazım.Bazen birden fazla şık doğru cevabı barındırabiliyor yani  maalesef çok çelişkide kalabiliyorsunuz.
Ben  baştan PMBOK ı inceleme konsunda hedef  gün sayısı belirlediğim için o güne düşen  sayfayı mutlaka incelemeye çalışıyordum .Örnek veriyorum 600 sayfayı  30 günde inceleyeceğim  bu durumda çok büyük aksilik olmazsa  mutlaka o gün sonuna kadar 20 sayfayı incelemiş olmayı hedafliyordum ve büyük oranda bu plana riayet ettim.Kurstan edindiğim kaynak ve PMBOK dışında benim inceliğim  diğer bir kaynak HEADFIRST PMP (Jennifer Greene, Andrew Stellman) .Bu kitap PMBOK  a göre çalışması daha kolay bir kaynak size bazı şeyleri daha akılda kalıcı şekilde veriyor.Ben özellikle bu kitabı içerisinde  Kazanılmış Değer Yöntemine ilişkin farklı sorular olduğuna yönelik tavsiye üzerine arkadaşımdan edinmiştim.Kitabın tamamına yakını inceledim özellikle bahsettiğim konuya ilişkin soruları daha dikkatli inceledim.Ancak şunu söyleyebilirimki bende çok büyük bir  memnuniyet oluşturmadı özellikle sınavdaki kazanılmış değer sorularının bu kitaptakilerle neredeyse hiç alakası olmadığını görünce.
Yeri gelmişken hatırlatayım gerçekten kazanılmış değer  soruları  PMI ın gerçekten güzel sorulardı.Mantığı anlamanız gerekiyor.Yoksa bize kursta anlatılan veya yukarda bahsettiğim kitaptaki sorular PMP sınavındakine nazaran gerçekten çok basit aklınızın bir kenarında bu husus bulunsun benden hatırlatması.
Peki ne yapılabilir?
Kanaatimce formülleri çok iyi ezberleyin ve anlayın .Sadece ezberleyin demiyorum  arkasındaki mantığıda anlayın  ve yinede siz mümkün olduğunca farklı kaynaktan farklı soru tipleri inceleyin .
Benim sınava hazırlanırken etrafımdaki çok insandan duyduğum Genel bir kanaatten bahsedeyim sizlere .Oda şuydu bu sınav rita okunmadan verilmez .Ben Rita nın kitabını okumadan verdim sakın okumayın dediğim  anlaşılmasın .Sadece sizin etrafınızda da bu tip bir psikolejik harekat  olursa bu size, ya ben sınava Ritayı incelemeden  giriyorum sınavı acaba kazanamam mı dedirtmesin.
Özetle PMBOK ı dikkatli inceleyerek PMI ın mantığını özümseminizi ve mümkün olduğunca çok soru incelemenizi tavsiye ederim .Çok zor bir sınav değil ama kolayda bir sınav değil ters köşe yapabiliyor.Herkese başarılar dilerim.
Not:Örnek soru konusunda  paylaşımda bulunmamı isteyen arkadaşlaryasarerkan@gmail.com   dan mail ile bana ulaşırlarsa paylaşımda bulunabilirim.
Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşar ERKAN

Yaşar ERKAN
 
Blogger Templates