Social Icons

Pages

12 Mart 2014 Çarşamba

Proje ve Proje Yönetimi Nedir ?

Proje ve Proje Yönetimi Nedir ? 

Proje yönetimine ilişkin ilk yazımı taze bir PMP olarak sizlerle paylaşmak istiyorum.1 Mart 2014 tarihinde PMP sınavına Bakirköy Bilge Adamda   girmiş bulunmaktayım .

Bildiğim kadarıyla İstanbuldaki tek sınav merkezi(Yeri carousel in hemen karşısında  sizde benim gibi aramak durumunda kalmayın :) )Sınavla ilgili görüşlerimi ve tecrübelerimi ilerki yazılarda sizlerle detaylı olarak paylaşıyor olmayı planlıyorum .Bu yazımda Proje ve proje yönetimi nedir onunla bir girizgah yapmak istiyorum.

Benim amacım bu yazılarda genel anlamda PMI ın proje yönetim mantığını  sıkmadan sizlerle sohbet tadında bildiğim ve araştırdığım kadarıyla  paylaşıyor olmak.

Proje nedir  sorusunun cevabını PMBOOK dan aktarayım . (PMP nin rehber kitabı bir nevi Anayasası)

Proje  özgün  bir ürün,hizmet veya sonuç üretmek için  yürütülen  geçici bir girişimdir.Burada önemli olan kritik iki kelime vardır.Özgün ve Geçici  kelimeleridir.

Yürütülen  bir çalışmanın proje olabilmesi için Özgün olacak  yani en az bir noktada farklılık olacak önceki çalışmalardan   ve Geçici olacak yani bir bitiş tarihi olacak belirsiz bir zamana kadra yapılması düşünülmeyecek. Bir çalışmanın proje olarak değerlendirilmesi için bu iki şartı birlikte sağlaması gerekmektedir.

Peki Proje yönetimi nedir? diye bir soru gelebilir aklımıza ,bununda cevabını Referans kitabımıza göre verecek olursak bilgi ,beceri araç ve tekniklerin projenin gereksinimlerini yerine getirmek için proje aktivitelerine uygulanmasıdır diyebiliriz.

Proje yönetimi tanımından da anlaşılacağı üğzere bir süreçler silsilesi.
Hatta daha teknik bir ifade ile süreç gruplarından oluşur proje yönetimi .Peki bu süreç grupları nedir ?
Hemen söyleyelim:

  1. Başlangıç
  2. Planlama 
  3. Yürütme
  4. İzleme Ve Kontrol
  5. Kapanış
Bu süreç gruplarıda kendi içerisinde 47  süreci barındırmaktadır.
Kısa bir video paylaşmak istiyorum sizinle proje yönetimi ile ilgi.Bu videoda bahsedilen  hususları ilerleyen yazılarımızda   inceliyor olucaz.
Herkese başarılar diliyorum .


Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşar ERKAN

Yaşar ERKAN
 
Blogger Templates