Social Icons

Pages

24 Ağustos 2014 Pazar

PMP Sınavına Nasıl Hazırlanılır ?

PMP  Sınavına Nasıl Hazırlanılır? (1)

Bu yazımda PMP Sınavına hazırlanırken nasıl bir  yöntem izledim onu paylaşmak istiyorum .Burada yazdıklarım tabiki mutlak doğru demek değildir.Bu yazımın amacı sizinle sınava hazırlık ve sınav tecrübelerimi paylaşarak size ufak da olsa bir fikir vermek.

Ama öncelikle sınav hakkında kısa bir bilgi vermek istiyorum.


  • PMP  sınavı çoktan seçmeli bir sınav .
  • Yanlışlar doğruları götürmüyor  bu nedenle boş bırakmamanızı kesinlike tavsiye ediyorum.
  • Toplamda 200 soru var
  • Sınav süresi 4 saat.Çok uzun geliyor değilmi kulağa nasıl geçer 4 saat çok fazla diyordum ama öyle olmadı bende  kontrollerle birlikte tam yetiyor.
  • Yanınıza mutlaka imzalı bir kimlik alın yani ehliyetinizi almanızı tavsiye ediyorum.
  • istanbuldaki sınav merkezi zaman zaman çok gürültülü olabiliyor sebebi aynı sınav merkezinde farklı sınavlara girilebiliyor ve bazı insanlar klavyeyi çok gürültülü kullanabiliyor.Bu gibi durumlar için kulaklık veriyorlar ancak oda belli süre sonra terleme ve baş ağrısı yapabiliyor.
  • Sınav merkezinin ısısı uygun  ona göre giyinin .
  • Sınavda ara verdiğinizde düre işlemeye devam ediyor ona göre hesap yapın .

Sınava nasıl hazırlandığımdan bahsedeyim.

Öncelikle sınava başvuru için gerekli olan  minumumda almanız gereken bir eğitim var onu almakla başladım.

Sınava hazırlık eğitimi aslında size bu sınav nedir  hakkında genel bir bilgi veriyor ben istanbul kurumsal gelişimden eğitim aldım .

Eğitimden çok büyük bir beklentiniz olmasın yani eğitimi alırım ve sınavı  veririm demeyin sakın .Az öncede belirttiğim gibi zaten eğitim almanız zorunlu ve eğitimi aldığınızda neye hazırlanmanız gerektiğinizi anlıyorsunuz.

Ben aldığım eğitim notlarını gerçekten çok  iyi bir şekilde inceleyip üzerinde durulan noktaları tespit etmeye çalıştım .

Şunu baştan söyliyim İstediğiniz kadar yardımcı  kitapdan çalışın  mutlaka en az birkez PMBOK bitecek :)Kaçış  yok .PMBOK  okuyunca aslında PMI ın mantığını ,proje yönetimine bakışını anlamaya başlıyorsunuz.

PMBOK NASIL İNCELENMELİ?
Benim çeşitli yöntemler izleyerek yaptığım incelmee sonrasında elde ettiğim en iyi incelem yöntemi Bilgi alanları bazlı inceleme oldu yani herbir bilgi alanındaki tüm süreçleri topluca inceledim.

Birtane metod defter alıp PMBOK daki önemli gördüğüm noktaları not aldım .Gün sonunda mutlaka bu notlara bir göz attım.
Bu notlar sınava  girmeden bir iki gün önce hızlı bir tekrar yapmanızı da çok kolaylaştırıyor.


Sonraki yazımda devam ediyor olucam.


Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi










Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşar ERKAN

Yaşar ERKAN
 
Blogger Templates