Social Icons

Pages

28 Aralık 2014 Pazar

Proje Ekibinin Oluşturulması Ve Geliştirilmesi



Proje paydaşlarını aşağıdaki şema çok güzel özetliyor.Bu şemadaki tüm paydaşlar önemli ancak aşağıdaki şemadada olduğu gibi proje ekibi projenin merkezindeki asıl lokomotif güç .Proje ekibi diyince temelde üç unsur var:


1.Proje yönetim ekibi
2.Proje yöneticisi
3.Diğer Proje TakımÜyeleri


Proje Paydaşları
Proje Paydaşları(IKG)













Proje ekibi bu işin merkezinde yer alıyorken ekibin oluşturulmasında doğal olarak çok önem arz ediyor.Yürütme süreçlerinin  başlangıcından itibaren projede çalışacak  kişilerin iş tanımları kesinleşip bu bilgi proje ekibine  duyurulur.
Proej ekibi oluşturulurken  kullanılan yöntemlşer şunlardır:

  • Ön atama 
  • Görüşme ve müzakere 
  • Dışardan tedarik
  • Sanal ekipler
  • Çoklu kriter karar analizi kullanılıyor
Proje ekibinin projenin gereksinimlerine uygun şekilde oluşturulması  projenin başarısı adına çok büyük önem araz etmektedir.Yanlış seçimlerle oluşturulmuş ekip projenin başarısızlıkla sonuçlanmasına sebep olabilmektedir.

Çeşitli nedenlerden dolayı proje ekibi herzaman işinde uzman üyelerden oluşturulamayabiliyor bu durumda proje yöneticisi yeterlilik noktasında eksiklikleri olan ekip üyelerinden istifade edilmemesine göz mü yumup  hiç bir şey yapmamalı mı? Tabiki hayır.
Bu arada bir diğer konu başlığı gündeme geliyor nedir o proje ekibinin geliştirilmesi .

Proje ekibiin geliştirilmesi ,proje performansını artırmak amacıyla yetkinliklerin ,ekip üyesi etkileşiminin ve genel ekip ortamının  iyileştirilmesi sürecidir.Bu sürecin ana faydası iyileştirilmiş  ekip çalışması,artırılmış kişi becerileri ve yetkinlikleri,motive edilmiş çalışanlar,azaltılmış personel işten ayrılma oranı ,genel proje performansının iyileştirilmesine yol  açmasıdır.(PMBOOK) Proje ekibinin geliştirilmesi için gerekiyorsa  eğitimler düzenlenmesi,bir arada çalışma ortamları oluşturulması ,takdir ve ödül sistemi kurulmaı oldukça faydalı olacaktır.

Proje yöneticisi ,ekipten yüksek performans elde etmek ve proje  hedeflerine ulaşılmasına istiyorsa proje ekibini tanımlama ,oluşturma ,sürdürme ,motive etme ,yönetme ve  ekip üyelerine ilham verme becerisine sahip olmalı  veya kazanmalıdır.

Proje ekibin geliştirilmesine ilişkinPMI trafından dikkate alınan  ortaya konmuş bazı teoriler  vardır.Bu teoriler sınavda çıkabiliyor bunların detaylarını bilmenizde fayda var.Bunlardan kısaca bahsetmek gerekirse


1.Maslow Hiyerarşisi

Proje Yönetimi(yasarerkan.com)
Maslow Hiyerarşisi(www.yasarerkan.com)
  • Kendini gerçekleştirme
  • Saygı Statü
  • Ait Olma
  • Güvenlik
  • Temel Fizyolojik



2.Mcgregor Teorisi
  • X teorisi:Ortalama insanların tembel olduklarını ve çalışmayı sevmediklerini kabul eder.
  • Y teorisi:İnsanların kendilerini işlerine adadadıklarını ve işi sevdiklerini yaklaşımını kabul eder.

3.Hijyen teorisi
  • Hijyen faktörler:Yokluğu sorundur.Çalışan memnuniyetsinliğini önleyen faktörlerdir.(Maaş,sosyal yardım,çalışma koşulları)
  • Motivatörler:Varlığı motive edici(Gelişim imkanları,Takdir edilme  vb)

4.Tuckman Teorisi
  • Oluşum
  • Karmaşa
  • Düzenleme 
  • Performans
  • Çözülme
Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşar ERKAN

Yaşar ERKAN
 
Blogger Templates