Social Icons

Pages

17 Ağustos 2014 Pazar

Proje Yönetiminde Maliyet Yönetim Planlanması

Proje Yönetiminde Maliyet Yönetim Planlanması

Projenin  başarılı sayılmasının en önemli parametrelerinden biride tabiki proje bütçesine uygunluk.Siz nekadar  başarılı  bir zamanlamayla projeyi bitiridiğinizi belirtseniz nekadar kapsamdaki tüm  unsurları gerçekleştiren bir proje gerçekleştirdiğinizi  belirtsenizde eğer projenin bütçesinin sınırları dışında kaldıysanız en iyi ihtimalle başarınıza gölge düşürecektir hatta başarısız  olarak algılanacaksınızdır.

Yani bütçe çok önemli.

Projenin maliyet ayağının nasıl yönetilmesi gerektiğinin bir planda belirtilmesi gerekmektedir.İşte bu plan maliyet yönetim planı oluyor.

Maliyet yönetim planı aslında  maliyetin hangi kurallara  göre yönetileceğinin belirtildiği yer.Bunlar belirlenip bir  plan dahilinde belirtilmezse   proje sırasında maliyetin yönetiminde bir çok problemle karşılaşmamak  mucize olur.

Maliyet yönetim planında  ne tür ifadeler mi yer almalı işte size bir kaç örnek:

  1. Proje yöneticisi 1000$ ve altındaki faturaları onaylar ve ödemesini yapar üstünde proje sponsoruna onaylatılır.
  2. Bütçe ile gerçekleşen arasında  oluşan farklar 15 günde bir düzenlencek toplantılarla ele alınır ve nedenleri raporlanır.
  3. Proje parasal ihtiyaçları aylık olarak proje yöneticisi tarafından çıkarılıp proje sponsoruna sunulur.

gibi ifadelerle maliyetin yönetim metodolejisi belirtilir.


Özetle bir proje yöneticisi olarak projenizin mutlaka Maliyet yönetim planı olmalı ve bunu   mümkün olduğunca net  iafadelerle ve maliyet yönetimi konusunda size yön verici şekilde hazırlamalısınız.

Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşar ERKAN

Yaşar ERKAN
 
Blogger Templates