Süreç Gruplarımızı hatırlayacak olursak:
- Başlangıç
- Planlama
- Yürütme
- İzleme ve Kontrol
- Kapanış
Proje yönetimi PMBOOK 5 e göre 10 tanede bilgi alanından oluşur:
Bunlar ise sırasıyla
- Proje Entegrasyon Yönetimi(6 Süreç)
- Proje Kapmsam Yönetimi(6 süreç)
- Proje Zaman Yönetimi(7 süreç)
- Proje Maliyet Yönetimi(4 süreç)
- Proje Kalite Yönetimi((3 süreç)
- Proje İnsan Kaynakları Yönetimi(4 süreç)
- Proje İletişim Yönetimi(3 süreç)
- Proje Risk Yönetimi(6 süreç)
- Proje Tedarik Yönetimi(4 süreç)
- Proje Paydaş Yönetimi(4 süreç)
Sonuncu Bilgi alanı olan Proje Paydaş Yönetimi PMBOOK 5 ile gelen bir alandır.Buda göstermektedirki PMI paydaş yönetiminin proje yönetimindeki önemine dikkati daha fazla çekmek istemektedir.
Süreç gruplarının Bilgi alanlarının ve süreçlerin şematize hali aşağıdaki tabloda yer almaktadır.Bu tablo istanbul kurumsal gelişimden aldığım eğitim esnasında elime geçmişti.Bunuda sizlerle paylaşayım .Bu tabloyu sınava hazırlanırken mutlaka herzaman gözünüzün önünde bulundurmanızda fayda var hatta tamamını ezbere çizebilecek şekilde sınava girmeniz gerekmekte.O derece iyi bilmeniz gerekmektedir bu tabloyu.
Yaşar ERKAN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder