Social Icons

Pages

17 Mart 2014 Pazartesi

Proje Süreçleri ve Bilgi Alanlarına Genel Bir Bakış

Bir önceki yazımda proje süreç grupları nelerdir  ve bu süreç grubu  netür süreçlerinden oluşur kısaca bahsetmiştim .Bu yazımda ise Bu süreç grubunda yer alan toplam  47 süreçten ve 10 tane bilgi alanından bahsediyor olacağım.Daha sonraki yazılarımdada bu süreçlerden ve bilgi alanlarından  daha  detaylı olarak bahsediyor olacağım.
Süreç Gruplarımızı hatırlayacak olursak:
  1. Başlangıç
  2. Planlama
  3. Yürütme
  4. İzleme ve Kontrol
  5. Kapanış
Proje yönetimi PMBOOK 5 e göre 10 tanede bilgi alanından oluşur:
Bunlar ise sırasıyla
  1. Proje Entegrasyon Yönetimi(6 Süreç)
  2. Proje Kapmsam Yönetimi(6 süreç)
  3. Proje Zaman Yönetimi(7 süreç)
  4. Proje Maliyet Yönetimi(4 süreç)
  5. Proje Kalite Yönetimi((3 süreç)
  6. Proje İnsan Kaynakları Yönetimi(4 süreç)
  7. Proje İletişim Yönetimi(3 süreç)
  8. Proje Risk Yönetimi(6 süreç)
  9. Proje Tedarik Yönetimi(4 süreç)
  10. Proje Paydaş Yönetimi(4 süreç)
Sonuncu Bilgi alanı  olan Proje Paydaş Yönetimi PMBOOK 5 ile  gelen bir alandır.Buda göstermektedirki PMI  paydaş yönetiminin proje yönetimindeki önemine dikkati daha fazla çekmek  istemektedir.

Süreç gruplarının Bilgi alanlarının ve süreçlerin  şematize hali aşağıdaki tabloda yer almaktadır.Bu tablo istanbul kurumsal gelişimden aldığım  eğitim esnasında elime geçmişti.Bunuda sizlerle paylaşayım .Bu tabloyu sınava hazırlanırken  mutlaka herzaman gözünüzün önünde bulundurmanızda fayda var hatta   tamamını ezbere çizebilecek şekilde   sınava girmeniz gerekmekte.O derece  iyi bilmeniz gerekmektedir bu tabloyu. 


Yaşar ERKAN 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Yaşar ERKAN

Yaşar ERKAN
 
Blogger Templates