Peki Etkin iletişim nedir ?
Etkin iletişim ,bilginin doğru biçimde doğru zamanda ,doğru kişilere ve doğru etkiyi yaratarak sağlanması demektir.Etkin iletişimde sadece ihtiyaç duyulan bilgi sağlanır.
Proje yönetiminde projenin başarısı hususunda proje yöneticisinin etkin iletişimi çok önemli bir faktördür.
Bu anlamda proje yöneticileri zamanlarının büyük bir bölümünü ekip üyeleriyle gerek organizasyon içi gerek organizasyon dışı paydaşlarla iletişim kurmaya ayırmak durumundadırlar.
Proje yöneticisinin iletişim yönünden güçlü özellikle sahip olmalı.İlk aklıma gelen özellikler:
- Aktif ve etkin dinleyebilmeli
- Dogru sorular sorabilmeyi bilmeli
- Özetleme ve toparlamayı yapabilmeli
- Müzakere tekniklerini bilmeli
Proje iletişim yönetimi,proje bilgilerinin zamanında ve uygun şekilde planlanması ,toplanması ,üretilmesi ,dağıtılması,saklanması ,erişilmesi yönetilmesi ,kontrol edilmesi ,izlenmesi ve nihai olarak tanzim edilmesi sürecidir.
Proje iletişim yönetimi süreci kendi içinde 3 alt süreci barındırır:
- İletişim Yönetim planlanması
- İletişim Yönetilmesi
- İletişim Kontrolü
İletişim Yönetim planlanması:Proje iletişim planını ve yaklaşımını geliştirme sürecidir.Bu sürecin ana faydası paydaşlara en etkili ve verimli şekilde iletişim kurma yaklaşımını belirlenmesi ve belgelenmesidir.
Proje iletişiminin planlanması projenin nihai başarısı için önemlidir.
iletişimin planlanması yetersiz olması durumunda mesajın geç iletilmesi,bilginin yanlış hedef kitleyle paylaşılması yada mesajın yanlış anlaşılması yada yorumlanması gibi sorunlara neden olabilir.
İletişim Yönetilmesi:Bilginin oluşturulması,toplanması,dağıtılması,saklanması sürecidir
İletişim Kontrolü:Proje yaşam döngüsü süresince iletişimi izleme ve kontrol etme sürecidir
Proje bilgilerinin etkin iletişiminin sağlanması için kullanılabilcek metodlar şunlardır:
- İnteraktif iletişim:Çok yönlü bir bilgi alışverişi gerçekleştirilir.
- itme iletişimi:Bilgi,onu edinmesi gereken belirli alıcılara gönderilir.Mektup,email,rapor,sesli posta vb
- Çekme iletişimi:Çok büyük boyutlu bilgiler büyük boyutlu kitleler için alıcıların kendi takdirlerine bağlı olarak erişmelerini gerektirir.Örnek intranet siteleri,e-ögrenme vb
Burada sınava yönelik bir hatırlatma yapmak istiyırum .Bu metodlardan soru gelebiliyor bilginize sunulur.
Sınav demişken sınavda gelen bir diğer husustan daha bahsetmek istiyorum oda iletişim kanallarıın hesaplanması.Bunun içinde şu formülü kullanıyorsunuz
n*(n-1)/2
n:Paydaş sayısı
Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder