Rain Man 1988 yili yapımı bir film ve uzun yıllardır ismi duydugum ama ancak bu zaman diliminde izlemek nasip oldu.Bas rollerinde Dustin Hoffman ve Tom Cruise yer alıyor.
Film aslında insanin. para hirsinin insana neler yaptırabildiğini ve kardesinin hastaligini bile önemsememeye itebildiğini gösteriyor.Ben filmi izlerken bunları hissettim. Filmin ikinci bölmende Tom cruise kardesine yaptıgı yanlısın bir anlamda farkına varıyor ve paranin ötesinde kardeşe sahip olmanın güzelliğini yasamaya odaklanıyor. Bu anlamda güzel bir final oluyor.
Ozet su sekilde
Charlie Babbitt (Tom Cruise), Los Angeles'ta lüks araba ithalatı yapan, bencil, hırslı ve borç içinde yüzen genç bir iş adamıdır. Yıllardır görüşmediği babasının ölüm haberini alır. Cenazeye gittiğinde, babasının kendisine sadece 1958 model bir Buick araba ve birkaç gül ağacı bıraktığını, 3 milyon dolarlık asıl mirasın ise bir vakfa devredildiğini öğrenir.
Bu paranın kime gittiğini araştıran Charlie, bir akıl hastanesinde kalan ve varlığından haberdar olmadığı ağabeyi Raymond (Dustin Hoffman) ile karşılaşır.
2. Yolculuğun Başlaması
Raymond, otizm ve savan sendromu olan bir bireydir. Muazzam bir hafızaya ve inanılmaz bir matematiksel hesaplama yeteneğine (savan özellikleri) sahiptir; ancak günlük hayatın rutinleri dışına çıkamaz, duygusal bağ kuramaz ve ciddi takıntıları vardır.
Charlie, mirasın en azından yarısını alabilmek için Raymond’ın vasiliğini üstlenmek ister ve onu hastaneden kaçırarak Los Angeles'a götürmeye karar verir. Ancak Raymond’ın uçak korkusu ve otoyola çıkma fobisi yüzünden tren veya uçak kullanamazlar. Böylece ikili, eski Buick araba ile eyaletler arası uzun bir kara yolculuğuna çıkmak zorunda kalır.
Film hakkında benim puanım 7

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder