Proje yönetiminde bütçenin belirlenmesi çok ama çok önemli bir konu neden olsa işin içinde para var :)
Parayı iyi yönetemezseniz proje başarınıza büyük bir gölge düşecektir.
Peki nedir proje yönetiminde bütçenin belirlenmesi hemen açıklayayım PMBOK a göre.
Bütçenin belirlenmesi onaylanmış bir maliyet temel çizgisi belirlemek üzere her bir aktivitenin yada çalışma paketlerinin tahmini maliyetlerinin bir araya toplanması sürecidir.
Bu sürecin ana faydası proje performansının izlenebilmesini ve kontrol edilmesini sağlayan maliyet temel çizgisinin (cost baseline)belirlenmesidir.
Sürecin girdileri:
- maliyet yönetim planı
- kapsam temel çizgisi
- Aktivite maliyet tahminleri
- Tahminlerin temeli
- Proje zaman çizelgesi
- Kaynak Takvimi
- Risk Listesi
- Anlaşmalar
- Organizasyonel süreç varlıkları
- Maliyetlerin bir araya getirilmesi
- Yedek analizi
- Uzman Görüşü
- Tarihsel ilişkiler
- Finansman Limit uzlaşması
- Maliyet temel çizgisi
- Proje finansman gereksinimleri
- Proje belgeleri güncellemeleri
Bir proje bütçesi o projenin yürütülmesi için yetkilendirilen tüm fonları içerir.
Maliyet temel çizgisi bütçenin onaylanmış versiyonudur.
Unutmayın yönetim yedekleri proje bütçesine dahil değildir.
Bütçenin belirlenmesini bu videoda da kısaca anlatıyor.İzlemenizde fayda olabilir.
Yaşar ERKAN(PMP)
Endüstri Mühendisi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder